דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השפעת החדשות על דעת הקהל 

מאת    [ 20/09/2010 ]

מילים במאמר: 313   [ נצפה 4219 פעמים ]

דעת הקהל הציבורית, המורכבת בעצם ממיליוני דעות אישיות של האנשים המרכיבים את הציבור במדינה שלנו, היא דבר בעל ערך רב עבור אנשים רבים ביותר. למעשה, התנהלותה הכללית של המדינה ושל הממשלה המתווה התנהלות זו תלויה תלות עמוקה בדעת הקהל הציבורית, כלומר - בדעתו של האזרח הממוצע בנושא כזה או אחר.

בגלל עוצמתה וחשיבותה הרבה של דעת הקהל הציבורית, עושים אנשים רבים מאמצים כבירים על מנת להשפיע על דעת הקהל ולהכווין אותה בכיוון הרצוי עבורם.

אנשים אלו מגיעים ממקומות רבים (מהפוליטיקה והממשלה, מהמגזר הציבורי, העסקי או הפרטי וכד') ונעזרים בכל כלי העומד לרשותם על מנת לעצב את דעת הקהל.

אחד הכלים העצמתים והיעילים ביותר בהקשר זה הוא החדשות, כלומר - ערוצי הטלוויזיה והרדיו המעבירים לקהל הרחב את המתרחש במדינה ובעולם כולו.

כאן חשוב לי להבהיר נקודה חשובה מאוד - הכוונה כאן אינה לצייר תמונה עגומה של גורמים אגואיסטיים רבים המנצלים את התקשורת ניצול ציני לצורך השגת מטרותיהם האישיות. כלל לא. במקום זאת, הרעיון הוא להסביר כיצד עובדות מערכות התקשורת והשפעתן על דעת הקהל הציבורית. ניסיונם של גורמים שונים להשפיע על דעת הקהל באמצעות אמצעי התקשורת הינם ניסיונות לגיטימיים, המהווים בעצם חלק מהותי במערכת האיזונים והבלמים המרכיבה את הדמוקרטיה.

ונחזור לחדשות - חברות החדשות השונות המעבירות לנו מהדורות חדשות, מבזקי חדשות ודיווחים חיים ועדכניים של המתרחש בארץ ובעולם, הן אחד הכלים החזקים ביותר כאמור בהשפעה על דעת הקהל. על הצופה בחדשות לדעת ולהפנים זאת, ולקחת זאת בחשבון כאשר הוא מקבל את האינפורמציה, מעבד אותה מגבש לעצמו דעה בנושא כזה או אחר. תמיד לעומד מאחורי צורת הצגת הדברים קיים אינטרס כלשהו משל עצמו, ולגיטימי ככל שיהיה, על הצופה להיות מודע לאינטרס זה ולקחת אותו בחשבון.

ה חדשות מעבירות לנו מדי יום תמונת מצב על הארץ והעולם, המעוצבת על ידי אנשים שונים בעלי גישות ועמדות שונות - עורכי החדשות, המפיקים, המגישים ובעלי השליטה בחברת החדשות. יכולת ההשפעה העומדת לרשותם עצומה, מה שמצביע על רמת האחריות המוטלת על כתפיהם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב